Πέμπτη 18 Ιουνίου 2009

Ποιός πολεςμάει; το ΘΑ παλεύει με το ΘΕΛΩ...

" Έριν, Έριν ξεχασιάρα, πορνεύτηκες ξεδιάντροπη μπρος στα μάτια μου και με κατάντησες εμένα και τα λόγια μου μπαίγνιο μεσ στα παζάρια. μ έκανες εμένα, τον κύριό σου, δούλο των δούλων και ρεντίκολο στο γιουσουρουμ..όταν μπροστά στα μάτια μου..ξεφτίλα των σκυλιών...Ώ γύρνα, γύρνα πίσω Έριν, Μίλυ, μη, μη με λησμόνει μη, γυναίκα της Μίλητος. Μπρος στα μάτια μου γιατί, π΄ανάθεμα. πήγες μ εκείνον τον έμπορα της Αλόης; και μες στην άγρια νύχτα μ απαρνήθηκες μπρος σε Ινδούς και Ρωμαίους. Κι οι ξεσκισμένες θυγατέρες σου μοιράστηκαν μαζί τους τα βρωμερά ηδονικά τους στρώματα. Γιατί με πότισες φαρμακωμένο γάλα; Έσβησες το φεγγάρι και τον ήλιο απ τα μάτια μου αφήνοντάς με ολομόναχο μες στους πικρούς δρόμους της πιο φαρμακωμένης νύχτας. Κι ούτε καν με φίλησες...Λησμονιάρα, ξεχασιάρα Έριν.."
Οδυσσέας, Τζαίημς Τζόυς

...Κάποια μισόλογα όμως, κάποια κρυφά διαβάσματα, κάποιους γάλλους φυσικούς που διαβάζει στο πρωτότυπο, ερεθίζουν ερωτικά τον έφηβο και διεγείρουν τη φαντασία του. Κάποιοι παινεσιάρηδες μιλάνε πολύ, σαν να ξέρουν τις γυναίκες. Ένα βράδυ, ο Τζίμ, στις όχθες του ποταμού Λίφυ, γνωρίζει τον έρωτα με μια πόρνη.
Ήτανε τόση η ντροπή του, που σ όλη τη διάρκεια της ζωής του, αντιμετωπίζει την ερωτική επαφή με βαθιά ενοχή. Είναι ίσως για να ξεπεράσει αυτή την ντροπή που θα γεμίσει τα βιβλία του με τις πιο τολμηρές ερωτικές σκηνές και θα περιγράψει και όλες τις ερωτικές ανορθοδοξίες για να γίνει ο συγγραφέας με τα απαγορευμένα βιβλία; Ίσως...

Μαντώ Αραβαντινού, για τον Τζόυς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου